tisdag 31 januari 2012

Motherblessing - en hyllning till livet


I vårt land är cermonier inte så djupt förankrade. Vi har dock vissa högtider som det oftare kallas här:dop/namngivning, förlovning/giftemål och begravning.I vissa kulturer har man ett helt annat sätt att hedra och hylla olika faser och övergångar i livet. Tex övergången från att vara pojke/flicka till att bli man/kvinna eller steget när en kvinna går in i övergångsfasen. Varje fas i livet har ju en viss mening precis som våra årstider. Att gå in i en ny fas i livet kan vara ett sätt att hylla och skänka tacksamhet till det som har varit för att sen med hjärtat öppet på vid gavel ta emot det nya. Egentligen är alla förändringar en anledning till reflektion,tacksamhet och att släppa taget om det som varit.

Den cermoni som vi önskar att belysa här är övergången till att bli gravid och bära ett väntande barn. Något av det vackraste och sköraste!

Både Anna och jag själv har på olika sätt tagit emot enormt mycket kärlek och innerligt lyckönskande under våra graviditeter. Något som har gjort så stor skillnad och som har väckt en längtan att få ge vidare det som vi själva har fått uppleva. Därför har vi skapat Motherblessing. En möjlighet för dig som är gravid att tillsammans med ditt väntande barn få bada i ett hav av kärlek.

Förra veckan hade jag förmånen att få arrangera och ge en motherblessing till två vackra höggravida kvinnor. Det var en mycket vacker och hedrande upplevelse för oss alla! Att få känna en gravid kvinnas sanna urkraft och hennes djupaste kärlek OCH att få komma ett väntande barn så nära är bland det finaste jag har varit med om!! Att ta mot en Motherblessing är en unik möjlighet för dig att känna din inre styrka, dina födande krafter och att fördjupa kontakten med ditt väntande barn. Välkommen!

Mer information om Motherblessing finner du på vår hemsida www.peacefulparening.eu

Soliga kramar
Kristina
Peaceful Parenting Sweden

4 kommentarer:

  1. Det låter otroligt fint! Jag kan inte tänka mig något bättre heller att gå in i förlossning med än känslan av urkraft och kärlek:)

    SvaraRadera
  2. Jag kan tyvärr inte låta bli att vara lite gnällig men det heter ceremoni, inte cermoni.

    I övrigt kan jag inte annat än att hålla med. Vi människor är ceremoniella djur, och vi har i alla tider använt oss av ceremonier som redskap för att sätta fokus på det vi tycker är viktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då får jag tacka för din språkliga respons och din kommentar!

      Radera