torsdag 1 september 2011

Att vara skapare av sitt eget liv.


Det fanns en tid när händelserna i mitt liv verkade sakna sammanhang och när jag fick ägna det mesta av min kraft till att försöka följa med svängningarna. Under denna tid lagrades det en massa stress och frustration in min kropp och mitt sinne. Obalans var vardag.

Under dom senare åren har denna verklighet försvunnit allt längre bort och ersatts av en lugn känsla som innehåller trygghet och harmoni. Jag skapar mitt liv.

Som gravid och förälder har detta varit en enorm gåva. Jag väljer att regelbundet befinna mig tillsammans med kvinnor som har valt att skapa sin verklighet. Jag har förmånen att vara i sammanhang där jag får möjlighet att hämta hem mig själv och återgå till att lägga kraften där den behövs som bäst. Resultatet leder alltid till ett lugn inom mig och balans i min familj. Detta levnadssätt har blivit vardag och varje dag använder jag mig av verktyg som jag fått på vägen. Idag förstår jag att denna förvandling skett för att jag varit tillsammans med andra kvinnor, och hur gärna jag än önskade att jag skulle klara det själv så vet jag att det aldrig gått.

Jag har en dröm om att alla gravida och mammor ska få med sig upplevelsen av att vi kan skapa lugn, harmoni och trygghet för oss och våra barn. Denna dröm har skapat Peaceful Parenting! Vi skapar grupper för gravida och mammor som längtar efter en mer rofylld tillvaro. Vi erbjuder även enskilda samtal och rådgivning i specifika situationer som kan dyka upp på vägen.

Varmt Välkommen!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar