måndag 5 december 2011

Smackande pussar...


Ett gyllene ögonblick i mitt liv...

För någon dag sedan skulle jag säga godnatt till min son (pappa skulle natta). Vill du ha puss och kram frågar jag...nä säger han...jag kan pussa dig...jag har lärt mig att pussas...varav han tar sina mjuka varma händer och lägger på mina kinder..han håller mitt huvud stabilt i sina händer...och börjar pussas...puss på pannan, på ögonen, på näsan, på varje kind...på ögonbrynen...på hakan...små smackande pussar...det känns som att varje liten puss är fylld med en vibration av kärlek som går rakt ner i mitt hjärta...och mina ögon börjar att tåras samtidigt som ett mjukt skratt kommer inifrån...han avslutar sin pussritual med en smackande puss rakt på munnen...Tack!! säger jag Godnatt! Jag älskar dig!

Med Värme
Kristina
www.peacefulparenting.eu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar